In de Oudejaarscampagne van Staatsloterij schittert dit jaar Alkmaar. De kaasstad zorgt voor een romantisch winterse sfeer, samen met Fritsie, de koekoek uit de klok.
[fbknop]
Wie de afgelopen week de nieuwe Staatsloterijcampagne langs zag komen, voelde zich helemaal thuis. Herkenbare Alkmaarse plekjes hebben een hoofdrol in de groots verspreide eindejaarscommercial. Herken jij ze ook?
De commercial
Elk jaar staat er een dier centraal in de campagne rond de Oudejaarstrekking. De afgelopen jaren wonnen hondje Frekkel (2018), egeltje Freddie (2019) en katje Frummel (2020) niet alleen de harten van de kijkers, maar ook de Gouden Loeki voor populairste TV-reclame.
Koekoek Fritsie is dit jaar de nieuwe ster in de campagne ‘Deel je geluk’. De boodschap die Staatsloterij wil delen is eenduidig: geluk is nog mooier is als je het met anderen deelt.
Screenshots
De campagne is ontwikkeld door TBWA\Neboko onder regie van Martin Werner. Muziek is ‘Open Hearts’ van de Britse zangeres Birdy en de Nederlandse band Haevn.